بازگشت به صفحه نخست

 

بيانيه ي كانون صنفي معلمان ايران ، تهران در حمايت از بازنشستگان

 

 

ملت شریف ومعلمان آزاده

برکسی پوشیده نیست،که قشرعظیم و ارجمندبازنشستگان این مرزوبوم ، انسانهای فرهیخته و آگاهی هستند که گذشت زمان ،بر پیشانی آنان چین انداخته،و پختگی وکمال را به آنان هدیه کرده است. بازنشستگان ،همان انسانهایی که با طمانینه خاطر و آرامشی که حاصل ایمان به خدا وعشق به این سرزمین است،مراتب امانت داری و خدمتگذاری خودرا به همگان ثابت کرده اند.

اکنون هنگام آن است،که این ذخیره های معنوی،علمی و فرهنگی براستی قدر بینند وبرصدر نشینند، عزیزانی که زندگی باعزت،حق مسلم آنهابوده،ودفاع ازحقشان بر دوش همگان است.

بی گمان ،ناعدالتی گسترده ی اداری ،تبعیض وتفاوتهای ناروا ونظام ناهماهنگ پرداخت حقوق کارکنان، توزیع نابرابر درآمدهای ملی،عرصه زندگی را بر این قشر عظیم تنگ تر کرده مشکلات ریز و درشت دامنشان را گرفته،و امانشان را بریده است.

کانون صنفی معلمان تهران ضمن ابراز همدردی و همراهی با همه ی بازنشستگان شریف در سراسر کشور،بویژه بازنشستگان کرمانشاه، اردبیل، یزد،مشهد،کردستان وسایر نقاط این کشور، دولت محترم را موظف می داند، طبق اصل121قانون اساسی برای عمل به سوگندی که دربرابرملت یاد کرده است، برای گسترش عدالت و حرمت به آزادی ملت ،همه ی تلاش خود را به کار گیرد.و در اسرع وقت به خواسته های بازنشستگان عزیز ایران زمین تن داده و پاداش پایان خدمت آنان را بیدرنگ بطور نقدی پرداخت نموده و افزایش حقوق آنان را برابر با نرخ تورم افزایش دهد.

زیرا همچنانکه برهمگان روشن است،این قشر در این مرحله از زندگی به حمایت بیشترنیاز داشته و انتظار فرزندان و فرزند زادگان از آنان بیشتر شده،وهزینه های سرسام آور بهداشت و درمان نیزمشکلات آنان را دوچندان نموده است.

همچنین کانون صنفی معلمان تهران نیروهای امنیتی،نظامی،انتظامی و.... را از هرگونه برخورد خشونت آمیز با این سپید مویان فرزانه برحذر داشته ، وخواهشمند است احترام این عزیزان رابه حرمت مادران وپدران خود نگهدارند.

باشد که خداوند همه ی ما را از مهربانی  و بخشش خود بهره مند سازد.

 

 

کانون صنفی معلمان ایران،تهران

هشتم خرداد 1387

 

 

عدم رسيدگي به خواسته هاي فرهنگيان در تهران

 

 

 60 درصد كاركنان اداري آموزش پرورش منطقه 4 تهران در اعتراض به عدم پرداخت اضافه كاري , طوماري امضا نموده و خواستار رسيدگي به اين موضوع گرديدند . همچنين در اين طومار آمده است كه اگر فرهنگيان معترض تا پايان خردادماه جواب روشني نگرفته و پيگيري صورت نگيرد از مواضع خود استعفا داده و جهت كار در سمت دبير در مدارس ,و اقدام خواهند نمود.

يكي از فرهنگيان در اين باره چنين ميگويد ” از اول سال گذشته اضافه كاريهاي ما به طور منظم پرداخت نشد , گاها هر چند ماه يك بار مبلغي پرداخت شده ولي تا عيد اين مبلغ را نيز كم كردند و گفته شد كه بعد از عيد به حداقل خواهد رسيد و در حال حاضر صحبت از عذم پرداخت اين اضافه كاري ها است و ما خواهان رسيدگي به اين اوضاع هستيم . ”

 

 

خبرهاييي از بازنشستگان اردبيل

 

انجمن فرهنگیان آزاد

 

 

روزشنبه و دوشنبه4و6خرداد معلمان بازنشسته اردبيل جلوي اداره آموزش و پرورش اين استان تجمع كرده وخواستاررسيدگي به مطالبات خود شدند.

 

اين معلمان بازنشسته اعلام كردند تازماني كه به خواسته هاي آنان رسيدگي نشود به تجمعات خود ادامه داده واين تجمعات را گسترش خواهند داد .

 

لازم به يادآوري است كه تدابير امنيتي نيزدر نظر گرفته شده و تعدادي مامور در صحنه حضورداشتند كه باعث ناراحتي تعدادي از شركت كنندگان درا ين تجمع شده بود .

 

كلام ما :

 

انجمن فرهنگيان آزاد ضمن درود وخسته نباشيد به اين پيشكسوتان خستگي ناپذير,حمايت خود را از اين عزيزان اعلام داشته و از تمامي همكاران در حال خدمت ميخواهد كه به جمع اين ياران بپيوندند

 

بي شك امروز اين عزيزان فرداي تمامي ما نيز خواهد بود