بازگشت به صفحه نخست

 

 

 

به حمام خون در فلسطین و لبنان پایان دهید !

 

«جنگ تجاوزگرانه اسرائیل علیه مردم فلسطین و لبنان را محکوم می کنیم و همراه با نیروهای صلح طلب جهان برای پایان دادن به این جنگ ویرانگر تلاش می کنیم.»

 

 

در پی حملات وحشیانه اسرائیل به غزه که از سه هفته پیش تاکنون موجب کشته شدن و مجروح نمودن تعداد زیادی از مردم بیدفاع این منطقه و ویرانی زیرساختها ، مراکز خدماتی ، نیروگاههای برق ، خانه های مسکونی و محاصره کامل سکان غزه گردیده، اکنون دامنه آن به لبنان  کشانیده شده و این بار هم به بهانه اسارت دو نظامی اسرائیلی!  بیش از یک هفته است که لبنان در محاصره کامل قرار گرفته و از زمین و هوا و دریا بمباران میگردد.

 ماشین جنگی مرگ آفرین و ویرانگر اسرائیل همچنان قربانی میگیرد : فرودگاهها، نیروگاههای برق، پلها، جاده ها، ساختمانها و محله ها با خاک یکسان میشوند و تا به حال صدها کشته و زخمی و بیش از پانصد هزار آواره بر جای گذاشته است.

 

اکنون دیگر بر همگان روشن شده است که این حملات سبعانه بر علیه مردم فلسطین و اعلان جنگ همه جانبه بر ضد لبنان با هدف آزادی اسرای نظامی اسرائیلی نیست (روشهای دیگری که قبلا اسرائیل بارها برای انجام آن بکار گرفته بود ) بلکه در چارچوب استراتژ ی محور اسرائیل- ایالآ ت متحده  در جهت اعمال هژمونی خود بر منطقه به اجرا در می آورد که اهداف زیر را مدّ نظر قرار می دهد:

 

- ایفای نقش برتر اسرائیل در لبنان پس از عقب نشینی ارتش سوریه،

- اجرای مصوبه 1559 شورای امنیت در رابطه با خلع سلاح حزب الله ( در حالیکه تاکنون کلیه مصوبات دیگر شورای امنیت از سوی اسرائیل نادیده گرفته شده است )،

- از جلوی پا برداشتن هرگونه مقاومتی در برابر طرح « خاورمیانه بزرگ » و یافتن نقش مهمتر اسرائیل در اجرا و پیشبرد آن،

- و همچنین هشدار به رژیمهای سوریه و ایران که در صورت عدم کرنش کامل با وضعیت مشابهی روبرو خواهند شد و ...

 

 در این میان رژیم ایران سعی دارد در چارچوب استراتژی دائمی خود، سیاست معمول و  مبتنی بر ارزیابی « تهدید و فرصت » ، از این حمام خون تا حد امکان سو ء استفاده نماید و ضمن فعال کردن هر نوع کانال تهدید و کرنش موقعیت خود را در مذاکرات جاری با دولتهای غربی تقویت نماید.

 

ما در کنار نیروها ، احزاب و جریانهای مترقی و صلح طلب جهان ضمن محکوم کردن این حملات جنایتکارانه ، همبستگی خود را با مردم فلسطین و لبنان اعلام میداریم.

 

راه خروج واقعی برای برون رفت از این گرداب خونین ، توقف تجاوز ،  پایان دادن به اشغال در فلسطین ، جولان و لبنان ، بازگشت به مرزهای سال 1967 و برقراری دولت مستقل فلسطین است.

 

 

روابط بین المللی فوروم اجتماعی ایران – گروه تدارک (تاریخ 22 جولای 2006)