بازگشت به صفحه نخست

 

 

تجمع دانشجویان آذری‌‏زبان دانشگاه‌‏های تهران

 در مقابل مجلس

خبرگزاری كار ایران - جمعی از دانشجویان آذری‌‏زبان دانشگاه‌‏های تهران كه در اعتراض به كاریكاتور توهین‌‏آمیز قصد تجمع در مقابل مجلس هفتم را داشتند، با دخالت نیروی انتظامی از اطراف مجلس پراكنده شدند

به گزارش خبرنگار پارلمانی "ایلنا"، حدود ۲۰۰ تن از دانشجویان آذری‌‏زبان دانشگاه‌‏های تهران امروز صبح قصد برگزاری تجمع در مقابل مجلس هفتم را داشتند كه نیروی انتظامی با مسدود كردن خیابان‌‏های اطراف مجلس، ابتدا آنها را در پشت مترو بهارستان متوقف كرد و سپس ی ویژ‌‏ه به پراكنده كردن آنها پرداخت.یگان‌‏های ویژه نیروی انتظامی از صبح امروز در تمامی خیابان‌‏های منتهی به مجلس بهارستان مستقر شده‌‏انمعترضین به زبان آذری شعارهایی را با مضمون «آذربایجان بیدار است- حامی انقلاب است» و «برای هر زبان یك مدرسه لازم است» سر دادند.

معترضان تصاویر باقرخان و ستارخان و پلاكاردهایی را كه بر روی آن نوشته شده بود، «اصل 19 و 15 قانون اساسی باید احیا شود»، «انسان آزاده تسلیت، تسلیت» و «شونیسم ننگت باد» حمل می‌‏كردند.بر اساس این گزارش، در حالی كه نیروی انتظامی تجمع‌‏كنندگان را متفرق می‌‏كرد، دانشجویان به سمت خیابان منتهی به میدان سپاه حركت كردند.سردار طلایی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ كه در این تجمع حضور داشت در پاسخ به سوالات خبرنگاران پارلمانی در مورد بسته بودن راه‌‏های منتهی به تهران به دلیل حركت جمعی از معترضین آذری‌‏زبان از شهرهای تبریز، اردبیل، زنجان و ارومیه جهت تجمع در مقابل مجلس، ت: بنده از حركت معترضین به سمت تهران اطلاع ندارم اما راه‌‏های ورودی به شهر تهران بسته نیست.وی در مقابل سوال خبرنگاران در مورد بازداشت دانشجویان توسط نیروی انتظامی و لباس‌‏شخصی‌‏ها، سكوت كرد.تعدادی از نمایندگان آذری‌‏زبان مجلس عنوان كردند كه از صبح امروز منتظر حضور نمایندگان آذری‌‏زبان‌‏ها در مقابل مجلس هستند و به همین دلیل در مراسم دیدار با مقام معظم رهبری شركت نكرده‌‏امهرانگیز مروتی، نماینده خلخال در خصوص عملكرد نیروی انتظامی به خبرنگاران پارلمانی، گفت: ما نمی‌‏دانستیم كه دانشجویان در پشت مترو تجمع كرده‌‏اند و نیروهای انتظامی مانع از ورود آنها به خیابان مجلس شده استاسماعیل جبارزاده، عشرت شایق، نمایندگان تبریز؛ محمد عباسپور، نماینده ارومیه؛ مهرانگیز مروتی، نماینده خلخال از جمله نمایندگان آذری‌‏زبان هستند كه داخل مجلس منتظر تجمع‌‏كنندگان و سخنرانی برای آنها بودند و جملگی از حضور معترضین در پشت ایستگاه مترو اظهار بی‌لاعی كردند.

در همین حال عابد فتاحی، نماینده ارومیه از حركت 10 هزار نفر از آذری‌‏زبان‌‏ها از ارومیه، اردبیل، تبریز و زنجان به سمت تهران برای تجمع در مقابل مجلس خبر دادیگان‌‏های ویژه و نیروهای ضد شورش نیروی انتظامی همچنان در مقابل مجلس و خیابان‌‏های منتهی به میدان بهارستان مستقر هستندپ

جلسه اضطراری نمایندگان آذری‌‏زبان با حضور رییس و نایب رییس مجلس

نماینده ارومیه:نمایندگان چهار استان به بررسی مسایل اخیر آذری زبانها می پردازند

نمایندگان آذری‌‏زبان مجلس با حضور رییس و نایب رییس اول مجلس امروز ساعت 5/6 صبح در كمیسیون تلفیق جلسه اضطراری تشكیل دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی "ایلنا"، عابد فتاحی، نماینده ارومیه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران پارلمانی، گفت: نمایندگان آذربایجان غربی و شرقی، زنجان و اردبیل در جلسه‌‏ای با حضور حداد عادل، رییس مجلس و محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس مسایل اخیر و تدابیری راكه برای كنترل این مسایل باید اندیشیده شود، بررسی كردند.

وی با تاكید بر اینكه باید تدابیری اندیشیده شود تا بعد از این شاهد این حوادث نباشیم، افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد چهار نماینده از هر استان آذری‌‏زبان با یكی از نواب مجلس در ارتباط بسیار تنگاتنگ و صمیمانه باشند و در ارتباطی نزدیك با شورای امنیت ملی، خبها و مسایل اخیر را به دقت پیگیری كنند.

نماینده ارومیه با بیان اینكه انتخاب این چهار نماینده آذری‌‏زبان برعهده مجمع استان‌‏ها گذاشته شد، تصریح كرد: امروز یا فردا انتخاب نمایندگان آذری‌‏زبان در مجامع استان‌‏ها صورت می‌‏گنماینده ارومیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا همه این حوادث به دلیل انتشار كاریكاتوراتفاق افتاد، تصریح كرد: حقیقت این است كه اعتراضات آذری‌‏زبان‌‏ها انباشته شدن یك سری از مسائل گذشته است و زیاد مساله روزنامه تاثیر نداردوی ادامه داد: باید به دقت مسایل و شعارهای معترضان مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و تدابیر بسیار خوبی در مورد آن اندیشیده شود

فتاحی گفت: باید جریانی كه از خارج كشور نیز این جریانات را هدایت می‌‏كند، ریشه‌‏یابی شود تا ضمن برخورد باتدبیر با حوادث اخیر، از بروز حوادث این چنینی در آینده جلوگیری شودپایان پیام

              

بيانيه مجمع دانشگاهيان آذربايجان

اعلام خواست های ملی

آذربايجانی های ايران

                    

 

  مجمع دانشگاهيان آذربايجانی پيرامون تظاهرات و شورش مردم تبريز و ديگر شهرهای آذربايجان در روزهای گذشته بيانيه ای صادر كرد. در بخشی از اين بيانيه آمده است:

 

 

اعتراضات گسترده ملت آذربايجان كاملاً حركتی خودجوش و مردمی بوده و هيچ گونه ارتباطی با عوامل بيگانه و خارجی ندارد. بديهی است هرگونه ارتباط دادن حوادث مذكور به بيگانگان، توهين به شعور ملی آذربايجان تلقی شده و زمينه‌سازی برای سركوب فعالين اين ملت مظلوم می‌باشد. لذا اين مجمع نسبت به پيآمدهای سوء آن هشدار ميدهد.

 

حركت ملی آذربايجان يك حركت مدنی، عقلانی و برخواسته از اراده جمعی و مبتنی بر شعور بالا بوده و منسب به خود ملت آذربايجان می‌باشد. هيچ تشكل، حزب، جبهه و نهضتی نمی‌تواند با سوء استفاده از شرايط موجود خود را به اين حركت نسبت دهند. چرا كه عملكرد و ديدگاه آنها قبل و بعد از انقلاب برای ملت آذربايجان آشكار است.

 

تداوم اعتراضات اخير آذربايجان ريشه در اعمال برخی سياستهای تبعيض‌آميز اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سياسی دارد.

 

اكنون با دقت در شعارها و بيانيه‌های اقشار مختلف مردم می‌توان خواسته‌های عمده اين ملت را در موراد زير خلاصه كرد:

 

- به رسميت شناخته شدن زبان تركی با توجه كثرت آماری متكلمين اين زبان در سراسر كشور.

 

- جلوگيری از كاربرد لفظ مجعول "آذری زبان" در ارگانها، مكاتبات و اسناد رسمی كشور

- آموزش به زبان مادری و تدريس زبان و ادبيات تركی در مدارس مناطق ترك‌نشين كشور

- تأسيس و راه‌اندازی شبكه‌های راديو- تلويزيونی سرتاسری، خبرگزاری و روزنامه‌های كثيرالانتشار دولتی به زبان تركی و تأسيس فرهنگستان زبان و ادبيات تركی و ايجاد كرسی اين زبان در دانشگاههای كشور

 

- اجرای اصول ١٥، ١٩ و ٢٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران

 

- اختصاص بودجه ملی برای آذربايجان متناسب با نفوس اهالی و همچنين تخصيص فوری ٥% بودجه كل كشوری به عنوان بودجه ويژه جهت رفع كامل عقب‌ماندگيهای ناشی از اعمال سياستهای تبعيض‌آميز گذشته در راستای تحقق اصل ٤٨ قانون اساسی

 

- حمايت از حقوق شهروندان در برگزاری تجمعات مسالمت‌آميز و ارائه خدمات و ايجاد تسهيلات مناسب برای برگزاری مراسمهای ملی در مناسبت های مختلف و تجليل از قهرمانان و شخصيتهای آذربايجانی. به رسميت شناختن همايش ساليانه ملت آذربايجان در قلعه بابك و جلوگيری از هرگونه برخوردهای نامتناسب امنيتی و عدم ايجاد محدوديت برای شركت‌كنندگان در اين همايش مبارزه جدی با انديشه‌های ترك‌ستيزانه و عوامل آن به مثابه اصلی‌ترين عامل تفرقه، جهت تأمين وفاق و امنيت عمومی و رفع نشانههای آپارتايد قومی، نژادی و زبانی و قطع تداوم تفكرات نژادپرستانه رژيم منحوس پهلوی (بخصوص در ابعاد فرهنگی)

 

- اعاده كليه اسامی تاريخی مناطق جغرافيايی آذربايجان (بخصوص نامهای تاريخی آذربايجان مطابق آخرين تقسيمات كشوری در دوران مشروطيت به استانهای اردبيل و زنجان و...) و رفع موانع موجود در نامگذاری اسامی تركی (برای كودكان، خيابانها و ميادين شهری، شركتها و مؤسسات مختلف و...)

از نظر مجمع عقلانی‌ترين رويكرد حاكميت در مواجهه با اعتراضات به حق ملت آذربايجان ـ همانطور كه مسئولين كشور نيز ابراز داشته اند ـ دفاع صريح مسئولان ارشد از حقوق پايمال شده ملت در ميتينگ‌های مختلف و اقدامات عملی آنان در راستای احقاق خواسته‌های قانونی آذربايجانيها ميباشد. در غير اينصورت هرگونه حركت تحريك‌برانگيزی از طرف ارگانهای امنيتی و قضايی، باعث افزايش شكاف بين اقوام و ملل كشور شده و فضا را در جهت خدشهدار شدن وحدت و امنيت ملی كشور در مقطع حساس كنونی فراهم خواهد آورد.

 

بنابراين با توجه به شرايط فعلی كشور مجمع خواستار:

 

* تشكيل كميته "حقيقت ياب" متشكل از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، فعالين حركت و ارگانهای مرتبط جهت روشن نمودن وضعيت كشته‌شدگان در حوادث اخير و ارائه آمار دقيق از تعداد كشته شدگان و زخمی‌ها به افكار عمومی

 

* اجازه تشييع جنازه كشته‌شدگان حوادث اخير در فضای آرام و عدم ممانعت از حضور اقشار مختلف مردم در آن

 

* آزادی سريع و بی قيد و شرط تمامی زندانيان سياسی آذربايجان و دستگير شدگان اخير و محاكمه و مجازات كسانی كه در آذربايجان به سوی ملت آتش گشوده‌اند و يا تظاهركنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

 

* رفع توقيف از نشريات آذربايجانی، كه در حوادث اخير و يا قبلاً از انتشار آنان ممانعت به عمل آمده است.

 

* استيضاح وزير ارشاد به جهت تعلل در برخورد مناسب با حوادث اخير و عذرخواهی رئيس جمهور از ملت آذربايجان به جهت مسئول مستقيم انتخاب مدير مؤسسه مطبوعاتی ايران و اعلام تبريك عيد نوروز به فارس زبانان و ناديده گرفتن بقيه اقوام و ملل ايرانی

 

* در پايان بار ديگر از پيگيری مستمر و مناسب برخی از نمايندگان محترم آذربايجان در مجلس شورای اسلامی مراتب تشكر و قدردانی خود را اعلام داشته و انتظار داريم همچنان در كنار ملت مظلوم خويش بوده و قضايا را به طور جدی پيگيری نمايند.

 

والسلام

 

مجمع دانشگاهيان آذربايجانی

 

٥/٣//١٣٨٥

               

 

آذربايجان خروشيد

 

بيانيه شماره 3 مجمع دانشگاهيان آذربايجاني

  

روز دوشنبه مورخ 1/3/1385 مردم تبريز در اعتراضي صدها هزار نفري انزجار خود را از سياستهاي شؤونيسمي ارگان­هاي رسمي کشور ابراز داشته و خواستار ريشه کن شدن اقدامات ضدبشري شؤونيست­ها شدند. در راهپيمايي مسالمت­آميز ملت آذربايجان که اقشار مختلف ملت اعم از کسبه بازار، دانشجو، کارمند و ساير اقشار مردم شرکت داشتند، دفاع از هويت ترکي آذربايجاني، محو شدن اقدامات شؤونيستي، اجرا شدن مفاد 15 و 19 قانون اساسي در برخورداري اقوام و ملل از حقوق برابر فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در کشور خواسته شد.

 

 

 

مبارک باد چنين روزي و آفرين بر چنين ملتي كه در دفاع از هويت اصيل خويش خودجوشانه خروشيده و صداي حق طلبي خود را بار ديگر به گوش جهانيان رسانيده است. اين نداي حقي است که ساليان سال در دل­های پاک و صادق مردمان اين مرز و بوم خفه شده و اجازه ظهور و بروز آن از يک ملت سلب شده بود. راهپيمايي اول خرداد ماه ملت آذربايجان بر ضد آپارتايد نشان از آگاهي ملي اين ملت است که مي­رود اصل بنيادين يک سيستم دموکراتيک را که همانا "حق تعيين سرنوشت" يک ملت است در کشور پياده کند. دولتمردان و مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران مي­بايستي به خود آمده و ديگر به بهانه امنيت ملي، وحدت ملي و ... حقوق اقوام وملل اين سرزمين را پايمال نکرده و عدالت اجتماعي واقعي را در کشور اجرا کنند. خروش سراسري ملت آذربايجان نشان داد که ديگر تحمل اين ملت به سر آمده و بيانگر اين نکته عظيم است که ديگر نمي­توان شاهد بي­عدالتي عليه آذربايجان بود.

 

 

 

مجمع دانشگاهيان آذربايجاني ضمن تبريک اين روز تاريخي به ملت آذربايجان و ساير اقوام و ملل اين سرزمين، خواهان برسميت شناخته شدن حقوق انساني ملت آذربايجان بوده و خواستار محقق شدن موارد زير از طرف ارگانهاي دولتي هستيم:

 

 

 

تحصيل به زبان مادري ترکي آدربايجاني، رسميت يافتن اين زبان بدليل اکثريت بودن ترک­ها در ايران، ايجاد شبکه راديو و تلويزيون سراسري به زبان ترکي، شناساندن واقعي تاريخ و فرهنگ ترکان اين سرزمين و جلوگيري از تحريف تاريخ آذربايجان، شناساندن شخصيت هاي والاي تاريخي آذربايجان، سرمايه­گذاري در جهت ايجاد صنايع مادر در استان­هاي آذربايجان با توجه به پتانسيل بسيار مستعد اين خطه از کشور، گسترش شهرک هاي صنعتي، مناطق آزاد تجاري بدليل موقيت خاص آن و نيز توسعه هر چه سريعتر راههاي ارتباطي بين شهرهاي مختلف آذربايجان، اتخاذ تصميم هاي جدي در ريشه­کن کردن فقر و بي سوادي و مهاجرت نيروهاي فني و کاري و سرمايه­گذاران به خارج از آذربايجان، اهميت به کشاورزي مدرن و حمايت از کشاورزان با توجه به پتانسيل مستعد آبي و خاکي آذربايجان، ارائه مجوز به فعاليت­هاي قانوني سياسي و فرهنگي تشکل­ها و گروه­هاي مختلف آذربايجان، ارائه مجوز به برگزاري ميتينگها و تجمعات قانوني و در چهارچوب قانون، آزادي زندانيان سياسي آذربايجان و جلوگيري از بازداشت فعالين حقوق بشر آذربايجان با اتهامات واهي "پان ترکيسم".

 

 

 

خواسته­هاي فوق که در تجمعات و راهپيمايي­هاي مدني ملت آذربايجان در هفته­هاي گذشته مطرح شده است، از اولين خواسته­هاي قانوني و انساني اين ملت بوده که مي­بايستي مسئولان کشور در جهت محقق شدن آنها تلاش عملي وافري داشته باشند.

 

 

 

همچنين مجمع دانشگاهيان آذربايجاني هشدار مي­دهد که در صورت کشانده شدن تجمعات و راهپيمايي­هاي ملت آذربايجان به خشونت و تنش، مسئوليت مستقيم آن متوجه نيروهاي امنيتي و نظامي است که با جلوگيري از حرکت قانوني و مدني ملت، سعي در تحريک آنها دارند. ملت آذربايجان در همه تجمعات نشان داده که هميشه خواهان برخورد منطقي و قانوني با تمامي مسائل پيش آمده بوده و از هرگونه تشنج و خشونت پرهيز کرده است. از نظر اين مجمع آتش زدن اموال دولت و يا مردم، تلاش به خشونت و ... در تجمعات و راهپيمايي­ها مردود بوده و عوامل آن از فعالين راستين حرکت ملي آذربايجان نمي­باشند. مجمع دانشگاهيان آذربايجاني بار ديگر اعتراضات مدني ملت آذربايجان را حق اين ملت در دفاع از هويت خويش دانسته و تمامي فعالان و مدعيان حقوق بشر را براي حمايت از حقوق پايمال شده آذربايجان دعوت مي­کند.

 

 

 

ياشاسين آذربايجان

 

مجمع دانشگاهيان آذربايجاني

 

1/3/1385

 

بياينه دانشگاهيان خلخال جهت محکوم نمودن اقدام موهن روزنامه ايران

 

 

دانشگاه خلخال سخن مي گويد:

اراده آذربايجان را امتحان نکنيد!

 

 

 

روزنامه دولتي ايران در اقدامي بغايت نفرت انگيز و چندش آور، ملت تورک آذربايجان را هدف مسمومترين و کريهترين حمله تاريخ مطبوعات قرار داده است.

اين روزنامه در کمال بي شرمي سرزمين مقدس آذربايجان را چاهک توالت قلمداد کرده و با تشبيه نمودن تورکها به سوسک هاي نجاست خوار، به همپالگي هاي خود توصيه کرده است تا جهت ريشه کن کردن نسل تورکها، از رفتن به توالت اجتناب کنند!

ننگ ابدي باد بر اين همه ذلالت و رذالت!!!

در حال حاضر به رغم اعتراضات وسيع دانشجويي در سراسر آذربايجان، مسئولين حقير اين روزنامه همچنان بر طبل فحاشي و گستاخي مي کوبند. در واقع آنها بيش از يک هفته است که به حال خود رها شده اند و بدون کوچکترين دغدغه اي اقدام بي شرمانه صفحه کودک و نوجوان ايران جمعه را توجيه مي کنند و حتي مي کوشند تا درج چنين صفحه موهني را ناشي از عکس العمل طبيعي عوامل فارس زبان روزنامه، در برابر شعارهاي ساختگي طرفداران تيم تراکتورسازي تبريز بعد از پيروزي در برابر تيم هماي تهران قلمداد کنند!

دانشجويان دانشگاه خلخال مي پرسند:

- مجريان قانون کجايند؟!

- چرا دولت عدالت محور ساکت است؟!

- چرا عاملين چنين توهينات تهوع آوري سريعا به چنگال قانون سپرده نمي شوند ؟!

 

- چرا مقامات مسئول در برابر رسانه هاي گروهي مکتوب وعلي الخصوص صداوسيما از ملت صبورآذربايجان عذر خواهي نمي کنند؟!

شايد مي پندارند که اين حق هر شهروند تورک آذربايجان است که مورد اهانت شوونيسم قرار گيرد و دم بر نياورد!

درست از لحظه اي که در تاريخ سوم اسفند سال 1299 ه. ش.، شومترين کودتاي تاريخ ايران به دست رضاخان پالاني و با هدايت و اجراي استعمار انگليس بوقوع پيوست و نظام سياسي کشور توسط حاکمان اوباش، مزدور و جلاد پيشه آريا پرست مصادره شد، مردم ايران کثيرالمله دچار انواع بزرگي از بلايا و مصائب ملي گرديدند. اقليت حاکم بدون اينکه کوچکترين حق فرهنگي و اجتماعي را براي اکثريت محکوم منظور کند اقدام به شکستن ساختارهاي طبيعي نظام اجتماعي ايران و نقض حرمت محتوم ملل و اقوام تاريخي ممالک محروسه، بخصوص ملت مترقي و حماسه ساز مملکت آذربايجان نمود.

با استقرار رژيم کودتايي، بلافاصله سابقه درخشان فرهنگي آذربايجاني ها، شان عظيم تاريخي تورکان و نظام قدرتمند اقتصادي مملکت آذربايجان، آماج تيرهاي بخل وحسد فرومايگان دست نشانده قرار گرفت و به اين ترتيب درخشش ملي سرزميني که روزگاري فانوس نوراني تمدن شرق محسوب مي شد رو به افول نهاد.

آنها آمده بودند تا مملکت آذربايجان را قطعه قطعه کنند، غرورش را تحقير نمايند، اهالي وطن دوستش را آواره کنند و در يک کلام کمر آذربايجان را بشکنند.

اما به رغم همه اين مصايب و شدايد، آذربايجان همچنان زنده و قوي بود. بگونه ايکه با قيام عظيم و سرنوشت ساز 29 بهمن در تبريز، اين کمر پان آريانيسم بود که شکسته شد!

انقلاب پيروز گرديد و قرار بر اين شد تا حکومتي مبتني بر اسلام ناب محمدي بر سراسر ايران حاکم گردد و با فقر و فساد و تبعيض، بصورت همه جانبه و بي وقفه اي مبارزه شود. اصول 15 و 19 قانون اساسي اجرا گردد تا تورکها و ديگر ملل و اقوام غير فارس ايران نيز قادر شوند همانند فارس زبانها به زبان شيرين مادري خود بخوانند و بنويسند.

اما امروزه نه تنها هيچ اعتنايي به حداقل حقوق انساني شهروند آذربايجاني نمي شود بلکه سيل لجني از توهين و تحقير و تحريف در کتب درسي، برنامه هاي صداوسيما و مطالب مطبوعات، عليه بزرگترين اکثريت قومي اين کشور در جريان است.

ياللعجب اکنون کار بجايي رسيده است که 35 هزار ارمني طرفدار جمهوري اشغالگر ارمنستان بر 35 ميليون آذربايجاني مدافع آزاد سازي اراضي اشغالي قره باغ، رسما تفوق يافته اند!

توهين متعفن روزنامه ايران در صفحه اي که از صدر تا ذيل ان ملوث به ادبيات کثيف مستراح است خود حکايت سطح فرهنگ و نوع گرايش افراد مريض الاحوالي است که روياي تحقير آذربايجان را در ذهن ماليخوليايي خويش مي پرورانند.

ما دانشجويان و دانشگاهيان خلخال ضمن اعلام انزجار عميق از سياستهاي مبتني بر آپارتايد فرهنگي در کشور، اقدام به شدت نفرت انگيز روزنامه ايران را محکوم کرده خواستار :

1- توقيف روزنامه ايران،

2- محاکمه و اشد مجازات متهمين،

3- برکناري عاملين و قاصرين،

4- عذرخواهي وزير ارشاد،

5- اقدام نمايندگان مجلس در پي گيري اين اهانت بي سابقه تا حصول به نتيجه کامل،

6- توقف کامل تبعيضات زننده فرهنگي و اجتماعي عليه آذربايجان در رسانه هاي گروهي و کتب درسي،

7- استخلاص همه هويت طلباني که به دليل فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي محبوس شده اند،

هستيم.

بي ترديد دانشگاهيان خلخالي همراه با دانشگاهيان و ديگر اقشار رشيد جامعه آذربايجان، تا آخرين لحظه با تمام قوا از تحقق خواسته هاي فوق الذکر دفاع خواهند کرد.

ما به شوونيستها هشدار مي دهيم که به خواستهاي بر حق ملت آذربايجان تن دهند واراده اين ملت بزرگ و قدرتمند را امتحان نکنند.

 

دانشگاه آزاد - دانشگاه پيام نور- دانشکده مامائي و پرستاري