بازگشت به صفحه نخست

 

 

گزارش ويژه سايت آشوب

 

بازتاب اعتصاب كارگران و رانندگان شركت واحد در دانشگاه‌ها

 

اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی در میان اقشار گوناگون جامعه بازخورد فراوان و مثبتی داشت که در این میان بازخورد این اعتصاب در میان دانشجویان به طور واضح قابل مشاهده بود و دانشجویان به هر نحو ممکن از این حرکت اعتراضی اعلام حمایت کردند.

 

 

حمايت دانشگاه از اعتصاب سنديكاي شركت واحد

 

دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشگاه سهند و جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با صدور بیانیه های جداگانه‌ای و با اشاره به اعتصاب کارگران شرکت واحد از آنان حمایت کردند.

 

در ضمن امروز در دانشگاه تهران بحث اصلی میان دانشجویان، اعتصاب رانندگان شرکت واحد بود و دانشجویان درصحبت هایی نحوه‌ی اعلام حمایت از آنان را مورد بررسی قرار می دادند. همچنین با چسباندن اعلامیه های بر دیوار ها و بردها  هم اطلاع رسانی می کردند و هم حمایت خود را اعلام می کردند.

 

دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در اقدامي كم نظير از صبح امروز ويژه نامه هايي را در تيراژ بالا با عنوان" پايتخت بدون اتوبوس" همزمان با اعتصاب در سطح دانشگاه، در ميان دانشجويان و كارمندان پخش كردند. در ضمن بیانیه هایی نیز در حمایت از این حرکت بر روی دیوارها به چشم می خورد.

 

دانشجویان دانشگاه علامه نیز با طراحی پوستری که آرم سندیکا بر روی آن به چشم می آمد و پخش آن در سطح دانشکده و چسباندن آن بر رو دیوار و همچنین تهیه پوستر دیگری که در پس زمینه ی آن زنجیر های گسسته شده ای بود و یکی از مواد بیانیه جهانی حقوق بشر بر روی آن نوشته شده بود و به بازداشت رهبران سندیکا اعتراض شده بود حمایت خود را از اعتصاب سندیکای اتوبوس رانی اعلام کردند.

 

دانشجویان امیر کبیر نیز با پخش برگه هایی که اخبار اعتصاب را انعکاس می داد در سطح دانشگاه اطلاع رسانی می کردند.

 

همچنین در میان دانشجویان صحبت از انجام یک تحصن بزرگ و هماهنگ در حمایت از کارگران و اعتراض به بازداشت نمایندگان سندیکا به میان آمده است. و دانشجویان در تدارک امضاء یک تومار در حمایت از سندیکا هستند.

 

در شب گذشته، همچنين، جمعی از دانشجویان با خانواده‌ی منصور اصانلو از رهبران زندانی سندیکا دیدار داشتند.

 

صفحه ويژه سايت آشوب : سنديكاي واحد

 

نظر خوانندگان: 5 نظر