بازگشت به صفحه نخست

 

 خبر آشوب

 صبح شنبه هشت بهمن، در پی اعلام اعتصاب، ماموران امنيتی حدود پانصد نفر از اعضای سنديکا را بازداشت کردند و به نقطه نامعلومی بردند.

 ماموران امنيتی همچنين در يک اقدام گسترده اعضای تعداد زيادی از خانواده های کارگران دستگير شده را نيز بازداشت کردند.

 ماموران طی حملاتی وحشيانه به منازل تعداد از اعضای دستگير شده هجوم بردند و خساراتی چند به منازل وارد کردند. برای شکستن اعتصاب، ماموران پليس و لباس شخصی اقدام به استفاده از گاز اشک آور در تمامی مناطق و ضرب و شتم کارگران نمودند و آنان را تهديد به تيراندازی کردند. همچنين قرار تعقيب بيش از صد نفر ديگر نيز صادر شده است.

 در پی قول هايی که به خانواده آقای اسانلو مبنی بر آزادی ايشان در امروز داده بود، ايشان آزاد نشدند و هنوز در زندان به سر می برند. کارگران معترض و خشمگين اعلام کرده اند که در پی حوادث امروز، به دنبال راه کارهای ديگری نيز خواهند بود. سنديکای واحد ضمن محکوم کردن اين حرکات، آن ها را اقدام ديگری در جهت پايمال کردن حقوق بر حق کارگران می داند و از همه ی محافل کارگری ايران و دنيا، دست مدد و ياری می طلبد.

 آخرين خبر

 طبق اخباری که از زندان اوین رسیده کلیه کارگران دستگیر شده که حدود 500 نفر هستند از صبح روز یک شنبه 9 بهمن، دست به اعتصاب غذا زده اند. یعقوب سلیمی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد، جهت آزادی 2 کودک و همسر خود نیز صبح امروز خود را به دادگاه انقلاب معرفی کرد!.... ابراهیم میرزایی می گویید که ..... من همین جا اعلام می کنم از اولین دقایق دستگیری خود دست به اعتصاب غذای خشک خواهم زد