بازگشت به صفحه نخست

 

 

 

کود کی دوران زیبا یی است... هر آنچه در ماست ،از دوران کود کی به همراه آورده ایم....

شیما قره ملک لو

 

دلم می خواهد کو د کان دنیا یی پر از زیبا یی و آ را مش دا شته با شند . دلم می خوا هد همه ی          

کو د کان باد با د ک به هوا بفر ستند ، باد باد کهایشان د ر هوا به هم گره بخورد و با هم دو ست شو ند.   

 

تکدی گری

گاهی اوقات وقتی از چها رراهها می گذریم بچه هایی را می بینیم که در حال گدا یی هستند باسرو صورت کثیف و لباس هایی کهنه که اگر به چشمهای این بچه ها نگاه کنیم به چیزی مشترک بین همه بچه ها  پی می بریم منظورم معصو میت و بیگنا هی هست که تو چشمهایشان موج می زند والبته توچشم های ا ین دسته از بچه ها چیزهای  دیگر هم وجود دارد، ترس از همه چیز و همه کس.

نگرانی بی اعتمادی و گاهی نفرت از اطرافیان، به خاطر رنج ودردی که متحمل می شوند و به خاطر سلب حقوق طبیعی که کودکان دارند و از این حقوق  در همه ی محا فل بین المللی حقوق بشر و حتی کشورمان مطرح می شود که یک کودک حق بهرمند شدن از وسایل اولیه زندگی مثل مسکن ، تغذیه مناسب ، امکان تحصیل و البته بهر مند شد ن از توجه و محبت پدر و مادر را دارد. آ یا هیچ وقت به این مسئله فکر کرده ایم؟؟؟وقتی عمل به این حرفها میرسد چطورمی توانیم آینده ای روشن برای جا معه ی خودمان انتظار داشته باشیم.در کشور های پیشرفته د نیا که و ضعیت کو د کان از کو دکا ن کشور       عزیز ما ن ایران  که تو سط ر ژیم بی بند و بار آ خو ندی و قرو ن و سطا یی که کشو ر را ویرا نه    کر ده اند و جهنمی بر روی  نقطه ای از دنیا در ست کر ده اند بسیار بهتر است ، همچنان در بهبود وضع آ نها می کو شند. و ایران کشو ری است که بر  روی در یایی از نفت و منا بع طبیعی قرار دارد ، ولیکن گو یا این سر ما یه ها از آن آ قا زا ده ها و آ فا یان عما مه به سر است که به علت فضیلت و

برتری  رو حانی و کما ل بر تر شا ن است و خدا وند وعده بهشت و با غ ها و رود ها و نهر ها و از همه با لا تر هزا ران هور ی بهشتی را که می توا نند اختیار کنند ، یکبا ره از آ سمان بر رو ی نقطه ای از این زمین خا کی به نا م ایرا ن آ ور ده است  و نیمی بیش از مر دم و کو د کان معصوم ، به علت عدم این فضیلت ها و چو ن گنا هکا رند، با ید در زیر خط فقر با شند و با بد بختی و فقر و گر سنگی روز

 

به شب وشب را صبح کنند.جا لب آ نجا ست که این که این خا ئنین خون آ شا م زا لو صفت آ نچنان مخا لف رشد ر تر بیت کو دکان و نو جوا نان این مرز و بو م اند که از هیچ تخریبی خو د دا ری  نمی کنند ، به طوری که رئیس جمهور جدیدکه قبلا در سمت دیگری مشغول به  ویرا نگری بود و در سمت شهر دار تهران قرار دا شت .

  نشریه امیر کبیر در تا ریخ 11 / 8 / 82 چنین می نویسد  به دستو ر محمود احمدی نژاد شهر دا ر تهران خا نه تئا تر ، آ مو زشگا ه مجسمه سا زی ، تئا تر پا رس و خا نه هنر مر دا ن تعطیل شد .احمدی نژاد که در ماه گذشته به تقو یت و تأسیس مرا کز مذ هبی و دسته های سینه زنی در شهر دا ری همت گما شته است دو ماه پیش فر هنگسرا هارا محل فساد و منکر خوا ند و از اینکه بخشی از بودجه  

  شهر داری تهرا ن صرف این مرا کز می شود ابراز تأ سف کر د .

یکی از افتخا رات شو رای شهر تهران و شهر دار  منتخب آنها در ما هها ی اخیر ، جلو گیری از

 بر گزاری کنسرت و جشن در فر هنگسرا ها و مرا کز زیر نظر شهر دا ری بوده است.

 

وا قعا جا ی تا سف دارد و چه کسانی بر نا مه ریز کو د کان این مرز بو م اند و مگر غیر از این

 است که بچه ها آیند گان این  جا معه و کشور هستند.

این بچه ها به چه صورت ، کجا و توسط چه کسی برای آینده اماده می شوند.اصلا چطور می شود

 ازاین بچه ها که از  بدو تولد خانواده تنها چیزی که دیده اند زن و مردی بودن که پای منتقل نشستن

 و زند گی خودشان وآینده ی  این کودک را دود می کنند و به هوا میفرستند. پدر و مادری که برای فرار از درد خماری ،بچه ی خودشان را به عنوان ابزاری برای گدایی به افراد غریبه در مقابل  پول نا چیزی کرایه می دهند. آن وقت مسئو لین بی کفایت و بی سواد این افراد را         

شرور و مخرب و مزا حم جا معه معر فی می کنند وراه در آ مدی را نیز جلو ی پای

خا نوا ده ها می گذا رند که گو یا تنها راه حل است  

   این افراد از چهره ی بی گناه این بچه ها برای به رحم آوردن رهگذران استفا ده می کنند تا بیشتر پول بدست بیا ورند.اما این جنایت به اینجا هم ختم نمی شود.  یک بچه ی سالم و سر حال نمی تواند آن جور که باید  دل رهگذران را به رحم بیاورد بچه ای  مناسب است که ظاهری مریض و بی حال داشته باشد  

وحالت فجیح تر بچه ای است که نقص عضو داشته باشد،

این افراد سود جو به این بچه ها ی کوچک و معصوم که سن بعضی  از آنها کمتر از دو سال است مواد مخدر می خورانند ویا مورفین تذریق میکنند تا بخوابند و یا مریض نشان دهندو همه ی آ نها تو سط      ما فیا ی رنگا رنگ وبی صفت   رژیم تغذ یه می شو ند وهمچو ن زا لو از خو ن پا ک کود کا ن   معصو م سیرا ب می شو ند. این بچه ها ی معصوم و بی گناه نخواسته معتاد می شوند و بااین مسئله ومعضل بزرگ میشوند.

حالا واقعا چگو نه انتظار داریم که این بچه ها معنی عشق و دوست داشتن را بفهمند و مرتکب جرم و نشوند مرتکب قتل نشوند ، افرادی باشند که هم از نظر روحی وهم از نظر جسمی سالم باشند. بچه هایی که  علاوه بر این سختی های روحی و جسمی چه بلا های دیگری سرشان نمی آید تجاوز ،اذیت جسمی و روحی ….که درک و تصورش برای من و شما که در کانون گرم یک خانواده رشد کردیم و معنی محبت و دوست داشتن را فهمیده ایم،معنی مهربانی وبهره مند بودن از خواهر و برادر بسیارمشکل است. ولی بچه ای که هیچ گاه سقفی بالای سرش ندیده است ، هیچ وقت کسی دستی از روی محبت روی صورتش نکشیده است و تنهاچیزیکه دیده زور بوده و دستور و همیشه قصد سوء استفاده از او را داشته اند ، هویت خودش را پیدا کند و محبت و عشق را جایگزین ترس و نفرت کند.

این بچه ها یا از طرف پدر و مادر شان به این کار وا داشته می شوند یا اینکه افرادی سود جو  گروه بزرگی از این بچه ها را اداره می کنند.

الان دیگر نمی شود به راحتی از کنار این مسئله گذشته چون جمعیت این دسته از بچه ها با سرعت زیادی رو به افزایش است. این بچه ها به این کار پست وا داشته می شوند و در واقع گدایی تمام زندگی  آنهامی شود.                                                                                                                     این بچه ها حتی در مقابل این کار نمی توانند یک غذای کامل و سالم در آرامش بخورند و خیلی از آ نها بخاطر نبود بهداشت مریض می شوند و به زودی می میرند بدون اینکه هیچ گاه معنی زندگی کردن را بفهمند و آن را تجربه کنند.در آ ما ر ها ی گذ شته تعداد 20 تا 25 کو د ک در خیا با ن ها ی تهرا ن جا ن خو د را از دست می دهند. این آ مار بسیار نا را حت کننده است ،مگر غیر از این است که همین بچه ها قرار است انسا نهای بالغ آینده بشوند.       

فقر فزاینده و زیر خط فقر بو دن بسیا ری از مر دم کشور بسیار نا را حت کنند ه است، در حا لی که      آ قا زا ده در بهترین و را حت ترین حا لت ممکن زند گی می کنند و یاد آ ور زند گی پا د شا هان قرو ن وسطا و فقر فلا کت ز ده مر دم عا دی را به یاد می آ ورد.

به طو ری که هیچ قا نون و حا می که کو د کا ن و نو جوا نان را که مثل گلهای بهشت هستند، ودر آتش جهنمیکه رژیم در ست کر ده ،حما یت کنند.

چرا که کو د کان نه تنها تو سط جا معه بلکه تو سط خا نوا ده های خو د نیز تحت فشار و نا بو دی هستند.در بیا نیه ای خا نم شیرین عبا دی می گو ید ، مشکلات نا شی از فقر یکی از عوا مل کو د ک      آ زا ری  است ، فقر اجتما عی عصبا نیتی  را به و جو د می آ ورد که معمو لا خشم فرد را به سوی 

نز دیکترین افراد متو جه می شود .و بی شک در موارد متعددی خلا قا نو نی احساس می شود و در     بر خی موا رد قا نو ن نا منا سب و جو د دارد.

در اینجا لا زم است که خا نم شیرین عبا دی از کدا م قوا نین صحبت می کنند .از قوا نینی انسا نی  که    هر گز و جود ندا شته و نخوا هد دا شت.این فقر روز افزون که بیشتر مر دم با آن دست و پنجه نرم می کنندرا چه کسا نی به و جو د آ ور ده اند ،عوا مل رژیم بی کفا یت و سیستم فر سو ده و چپا ول رژیم که دم از جا معه تو حیدی می زنند، این وضع اسفبار را برا یمر د م رقم زد ه اند.

مگر نه این است که در جنا یت پا کد شت و قیا مد شت در پشت پر ده مثل همیشه خو د مسئو لین وابسطه رژیم و ما فیای قد رت ، پیکر کو د کا ن معصو م را قطعه قطعه کرد ن و در کور ه های آ جر پزی       سو زاند ند.و در نها یت شرم پای قوا نین را را به میان کشید ند و در پرده آ خر نما یشنا مه دو جوا ن

علی با غی و بیجه را که خو د قر با نیا ن این سیستم دیکتا تو ری مذهبی مطلق می با شند را دست آ و یز قرار دا دند .و مسئله تجا وز و کو د ک ا زا ری را مطر ح کر د ند.

یک حقو قدا ن می گو ید ، در موا ردی که مر بو ط به کو د ک آ زا ری است با ید حتما باز نگری    صو رت گیرد طبیعی است که در نو شتن قا نو ن تنها و جو د و اظها ر نظر حقو قدا ن کا فی نیست

بلکه از سا یر علو م ما نند روا نشنا سی ، جا معه شنا سی ، اقتصاد و سا یر رشته های وا بسته به     حقو ق استفا ده شود و در نهایت حقو قدا ن نظریا ت را جمع ا ور ی کند و آ ن را به شکل موا د قا نو نی تنظیم نما ید . با احترام و تصد یق گفته این حقو قدا دن ؛ سو ال ا ن است که تو سط چه کسی و چه کسانی ؛ در انتظار چنین قوا نین هستیم ، مگر نه این است که 27 سا ل تمام به امید چنین قوا نینی در قرن 21

تو سط رژیم و عوا مل قرو ن وسطایی که کتا ب قر آ ن را در دست گر فته اند و تما م علو م            روا نشنا سی و جا معه شنا سی و حقو قی وحتی فیزیک و ریا ضیا ت و پز شکی را در آ ن جستجو می کنند، چه انتظا ری دا ریم .در جریا ن پا کد شت با تلا شی که رژیم دا شت برای جلو ه دا دن بیجه به عنوا ن یک یبما ر روا نیکود ک آ زار ، در نها یت روا نشنا سان اعلام کر دند که وی از هر جهت سا لم است راه به جا یی برد .

زمانی که قوا نین به و ضو ح توسط خود مجریان قا نو ن نقض می شود ، امیدی برای تنظیم قوا نین  انسا نی و اجرا آن خوا هد بو د.

مگر نه این است که آ نها نه بو یی از زند گی متمد ن و علم و دا نش بر ده اند .

در نها یت از بزر گترین نقض کنند ه های حقو ق بشرهرگز نمی توا ن انتظار تصویب و اجرای قوا نین حقو ق بشر نشست ، بلکه آنها تک تک با ید تو سط قا نو ن وجوا نا نا ن این مرز و بو م به پای میز    عمحا کمه کشید ه شوند  و محا کمه شو ند.و مدا را با چنین رژیم و سیستمی راه منا سبی هر گز نخوا هد بود ، بلکه ما خوا ها ن بر اندا زی آ ن برا ی همیشه ونه اصلا ح هستیم.