بازگشت به صفحه نخست

 

 

فراخوان همبستگي با جنبش اعتراضي مردم ايران

خطاب به همه دمكراتها، ترقيخواهان و صلح طلبان جهان

www.iransocialforum.org

 

 

هم وطنان

متن زیر از طرف «فوروم اجتماعی ایران- گروه تدارک» برای جلب حمایت از همه دمكراتها، ترقيخواهان و صلح طلبان جهان تهیه شده است. شما با امضای این فراخوان کمک بزرگی در جلب پشتیبانی جهانی از جنبش اعتراضي مردم ايران خواهید کرد.

حمایت خود از این فراخوان را به آدرس زیر ارسال کنید

Iran_social_forum@yahoo.com

 

 

فراخوان همبستگي با جنبش اعتراضي مردم ايران

خطاب به همه دمكراتها، ترقيخواهان و صلح طلبان جهان

 

جنبش اجتماعی مردم ایران در شرایطی سخت و پیچیده قرار دارد. حکومت ایران یک رژیم استبدادی مذهبی است و هیچ تحولی از درون آن به سود مردم ایران و گسترش جنبش اجتماعی صورت نمی گیرید.

این رژیم مانع اصلی رشد و تکامل جامعه ایران است.

افزایش نارضایتیهای عمومی و اعتراضات رو به گسترش کارگران، کارمندان، مزدبگیران، زنان، دانشجویان و....تاکنون خود را در اشکال مختلف مبارزاتی نشان داده است. طی سالهای گذشته مردم ایران بارها انتخابات ضد دمکراتیک و فرمایشی در جمهوری اسلامی را به علت فقدان اولیه ترین شرایط دمکراتیک تحریم کرده و در آینده نیز تا وقتی که شرایط دمکراتیک فراهم نشود هر انتخاباتی که نظام حاکم بر ایران برگزار کند را تحریم خواهند کرد.

رشد و گسترش نئولیبرالیسم افسار گسیخته و خصوصی سازیهایی که رژیم ایران مبتکر و سازمانگر آن است زندگی کارگران، زحمتکشان و مزدبگیران ایران را به تباهی کشیده و در این میان زنان و کودکان بیش از همه قربانی می شوند.

قدرتهای بزرگ امپریالیستی از یک طرف با تهدید نظامی و دخالتگری و از طرف دیگر با سازش و مماشات با رژیم ایران، خواسته های اساسی مردم ایران را قربانی کرده و تحقق خواسته های اساسی مردم ایران را به تاخیر می اندازند. 

ما که مخالفت هرگونه دخالت نظامی قدرتهای امپریالیستی در اوضاع ایران بوده و معتقدیم که سرنوشت مردم ایران باید به دست خودشان تعین شود، مبرم ترین خواست و  هدف كليه نيروهاي پوياي جامعه ايران را تغیر استبداد مذهبی حاکم بر ایران و استقرار یک جمهوري دمكراتيك مبتني بر جدائي دين از دولت است می دانیم.

ما براي شروع تغيير دموكراتيك در ايرا ن، همه دمكراتها، ترقيخواهان و صلح طلبان جهان را به پشتيباني و همبستگي با جنبش اعتراضي و آزاديخواهانه مردم ايران فرا مي خوانيم و خواستار اجراي فوري موارد زير هستيم.

 

- برقراري آزاديهاي اساسي و به ويژه حق تشكيل احزاب، جمعيتها و سنديكاهاي مستقل، آزادي اجتماعات، تظاهرات و اعتصاب و

- لغو كليه قوانين و مقررات تبعيض آميز جنسي، ملي و مذهبي و پيوستن ايران به كنوانسيون رفع كليه اشكال تبعيض عليه زنان.

- آزادي كليه زندانيان سياسي و عقيدتي، ممنوعيت شكنجه و لغو اعدام.

- آزادي مطبوعات و رسانه هاي گروهي.

- پايان دادن به فعاليتهاي دادگاههاي ويژه و ناقض حقوق بشر، لغو قوانين وحشيانه و قرون وسطائي  چون قصاص و سنگسار.

- آزادي انتخابات و پايان دادن به كليه قوانين جلوگيري كننده از شركت آحاد مردم ايران در تعيين سرنوشت خويش در تمامي عرصه ها.

- فراهم آوردن شرائط لازم جهت محاكمه مسئولان كشتار زندانيان سياسي و قتل روشنفكران، مخالفان و دگرانديشان بر طبق موازين بين المللي.