بازگشت به صفحه نخست

 

خبر...یکشنبه 30 اسفند

سران رژیم از جنبش ضد جنگ بیشتر از جنگ می ترسند.

زینت میرهاشمی

پنجمین گردهمایی فوروم اجتماعی جهان در پورتوالگره، روز 19 و 20 مارس را روز مبارزه علیه جنگ و اشغال اعلام کرد و به مناسبت دومین سال اشغال عراق دیروز شنبه 19 مارس برابر با 29 اسفند تظاهرات گسترده ای در مخالفت با جنگ در لندن، بروکسل ، استکهلم، رم،اسلو ، مادرید، بارسلون، سن سباستین، سیدنی،  نیویورک ، آتن ، استانبول و ... برگزار شد.

این تظاهرات به طور گسترده بازتاب جهانی پیدا کرد. اما در ایران تحت حاکمیت ملاها نه فقط از قبل خبر و گزارشی در مورد تدارک این تظاهرات منتشر نشد، بلکه حتی دیرور هنگامی که تعدادی از زنان و مردان ترقیخواه ایرانی در صدد بودند تا در پارک دانشجو یک گردهمایی به این مناسبت برگزار گنند، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی با محاصره آنان و پراکنده کردن هر کس که به تجمع کنندکان نزدیک می شد، نشان دادند که سران رژیم از جنبش ضد جنگ بیش از تهدید جنگ می ترسند.

دلیل این ترس این است که ایرانیان ترقیخواه مخالف جنگ با دیکتاتوری حاکم بر ایران هم مخالفند و هر جا که فرصت پیدا کنند ضمن مخالفت با جنگ با نظام ضد مردمی حاکم بر ایران هم مخالفت می کنند.

ایسنا روز شنبه 29 اسفند طی خبری کوتاه اعلام نمود که افرادی با پلاكاردهايي با مضمون «جنگ و استبداد نه، آزادي آري»، «عليه جنگ، عليه جهاني‌سازي، همبستگي همبستگي» در پارک دانشجو

گردهمایی برگزار کردند. ایسنا تعداد افراد شرکت کننده در این گردهمایی را 30 نفر اعلام می کند و البته هیچ عکسی هم از این حرکت و شعارهای آن مخابره نمی کند. ایسنا اعلام می کند که: «تعدادي از ماموران كلانتري ‌١٢٩ جامي در اطراف تجمع كنندگان حضور داشتند و افرادي كه به تماشاي تجمع كنندگان ايستاده بودند را متفرق مي‌كردند.»

اگر سران جمهوری اسلامی واقعا مخالف جنگ هستند چرا از این ابتکار استقبال نکردند و تازه «افرادي كه به تماشاي تجمع كنندگان ايستاده بودند را متفرق مي‌كردند.»

واقعیت این است که هر تجمع مستقل از حکومت به تجمعی علیه حکومت تبدیل می شود و همین واقعیت که خود را در شعار «نه به جنگ و استبداد و آری به آزادی» در حرکت دیروز پارک دانشجو نشان داد باعث ترس حکام ایران از گسترش جنبش مستقل ضد جنگ در ایران شود.