بازگشت به صفحه نخست

 

اعتراض کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) به دستگیری

 محمود نمینی زندانی سیاسی سابق

 

محمود نميني که در دهه ۱٣۶٠به مدت پنچ سال به دلیل فعالیت سیاسی در سیاهچال های رژیم جمهوری اسلامی تحت شکنجه و آزار بوده است، روز چهارشنبه ۲٧ اکتبر سال جاری در فرودگاه پي يرسون تورنتو در کانادا به جرم حمل کتاب "پرنده نوپرواز" دستگير شد. دستگیری این زندانی سیاسی سابق توسط پلیس و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کانادا این ذهنیت را تقویت می کند که کانادا به رغم اینکه تحت فشار افکار عمومی قطعنامه ای در محکومیت نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل ارجاع داد، اما تا آنجا که به منافغ اش مربوط می شود خود را ملزم به رعایت حقوق بشر نمی بیند و به خاطر بازسازی رابطه اش با جمهوری اسلامی که در پی قتل زهرا کاظمی ضربه دیده بود، این بار در کنار جمهوری اسلامی قرار می گیرد و اقدام به دستگیری و پایمال کردن حقوق انسانی یکی از قربانیان رژیم حاکم بر ایران می کند.

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) بعد از اطلاع از دستگیری محمود، طی ارسال نامه ای به مقامات دولتی در کانادا، دستگیری وی را به شدت محکوم کرده و خواهان آزادی فوری وی شد. در ادامه فعالیت برای آزادی محمود، امور بین الملل کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) طی ارسال نامه  به نهادهای حقوق بشر و دیدار با آنها، ضمن اعتراض به دستگیری محمود، خواستار اقدام جدی آنها در این رابطه و ایجاد فشار به دولت کانادا برای آزادی محمود شد. این فعالیت ها در رابطه تنگاتنگ با کمیته ای که در دفاع از محمود شکل گرفته تا آزادی وی ادامه خواهد داشت.

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) از همه ایرانیان آزادیخواه و سازمانهای سیاسی و مترقی ایرانی می خواهد طی ارسال نامه به مقامات دولتی کانادا *نسبت به دستگیری محمود نمینی اعتراض کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری وی شوند. این اقدام کانادا که  ظاهرا تحت عنوان مقابله با "ترروریسم" صورت می گیرد، هشداری جدی است که می خواهند هر نوع افکار ترقی خواهانه، عدالت خواهان، برابری طلبانه و ضد سرمایه داری را تحت نام "تروریسم" منکوب کنند.

 

نامه های اعتراضی خود را به سفارتهای کانادا در کشورهای محل زندگی خود و برای مقامات کانادا به آدرس های پستی و الکترونیکی(ایمیل) و شماره فکس هائی  زیر ارسال نمائید.

 

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)

۲۱ نوامبر ٢٠٠٤

 

پل مارتين نخست وزیر کانادا

*

Paul Martin Primer Minister

    Office of Primer Minister

    80 Wellington Street

    Ottawa, Ontario

    K1A OA2

    Canada

    Fax (613) 941-6900

    E-mail: pm@pm.gc.ca

 

Canadian Human Rights Commission

     344 Slater Street 8th floor, Ottawa, Ontario K1A 1E1, Canada

      Telephone (613) 995-1151

      Fax (613) 996-9661

      E-mail: info.com@chrc-ccdp.

 

House of Commons

    ottawa  ontario

    k1 a   0a6

    canada

    fax (613) 947 8319

    telephone (613)992 7774

 

Lawyer

    Andrew Brouwer

    Phone( 416) 230-2614

    Fax: (416) 653-1036

    596 St, Clair avenue West Unit 3

    Toronto,Ontario M6C 1A6

    Canada

 

توجه: در نامه هاي خود نام کامل و شماره پرونده محمود را  به شرح زير ذکر کنيد

SEYED MAHMOUD NAMINI

FILE No. 374253834138

CLIENT No.-  5383-4138

CANADA BOARD SERVICE AGENCY