100 ساعت همبستگي با زندانيان سياسي - عقيدتي در ايران

 

در پي اعلام  پايان  اعتصاب غذاي  زندانيان سياسي بند يك اوين كه  از روز 15 تيرماه گذشته آغاز شده بود، ما تعدادي از ايرانيان مقيم  پاريس اقدام به تشكيل  كميته اي به  حمايت از زندانيان سياسي در ايران  كرده ايم تا صداي اعتراض   زندانيان  در چهارديواري زندانها محصور نماند.

 

اين اعتصاب غذا كه در اعتراض به دستگيري هاي گسترده در آستانه ي سالگرد حمله وحشيانه ي نيروهاي سركوبگر جمهوري اسلامي  به تظاهرات دانشجويي در 18 تير سال 1381 شروع شده بود، امروز با انتشار اطلاعيه اي از جانب اعتصاب كنندگان  پايان يافت. اين اعتصاب در حالي پايان مي گيرد كه  بنا به گزارشات رسيده در آستانه ي بيستمين روز اعتصاب غذا حال زندانيان به وخامت گرائيده و عده اي از آنها به بهداري اوين منتقل شده اند.

 

در اين مدت رژيم با انواع ترفندها از  پخش خبرهاي مربوط به اعتصاب غذا خودداري كرد و اخبار كاذبي براي  گمراه كردن افكار عمومي منتشر نمود و با فشار روي زندانيان اعتصابي و خانواده هايشان سعي كرد بين آنها تفرقه انداخته و حركت زندانيان اعتصابي را غير سياسي جلوه دهد.

 

بيست و پنج  سال است كه رژيم جمهوري اسلامي به جنايات خود ادامه مي دهد. بيست وپنج سال است كه اين رژيم با سركوب بي حد و حصر و زور اسلحه حكومت خود را بر مردم ايران تحميل كرده است. دهها هزار اعدام و تيرباران، كشتار هولناك  زندانيان سياسي در سال 1367، قتل هاي زنجيره اي‏ در سال 1376،  حمله ي وحشيانه به تظاهرات مسالمت آميز دانشجويان در سال 1381، دستگيري   وسيع خبرنگاران، روشنفكران، دانشجويان و هر كس كه حرفي از ‌آزادي مي زند، بستن خودسرانه مطبوعات و نشريات،  قتل بيرحمانه ي  زهرا كاظمي خبرنگار شجاعي كه براي تهيه گزارش از  زندانيان  از كانادا با اجازه ي رسمي سفارت رژيم  به ايران رفته بود، و مضحكه كردن افكار بين المللي با دادگاهي نمايشي بدون شركت  متهمان اصلي اين پرونده ، فقر و گرسنگي طبقه ي زحمتكش و رواج  فحشا، اعتياد و خودكشي ها و خود سوزي ها در ميان جوانان كشور حاصل  حكومت جمهوري اسلامي  مي باشد. 

 

امروز در پي تظاهرات و اعتراضات مكرر مردم، در پي اعتصابات متعدد  معلمان، فرهنگيان، كارمندان  و كارگران كشورمان، اين زندانيان سياسي بند يك اوين هستند كه با يك اعتصاب غذاي بيست روزه  اعتراض خود  عليه اين نظام  را فرياد ميكنند و به آن  نه ميگويند. بر ما است كه با همبستگي هر چه گسترده تر از اعتراضات  شجاعانه مردم ايران  فرياد حق طلبانه ي آنها  را به گوش همه رسانده و رژيم جمهوري اسلامي را در اذهان بين المللي هر چه بيشتر  افشا كنيم.

 

اين اعتصاب غذا هشداري بود به افكار عمومي  كه هر زمان ممكن است فاجعه اي در  پشت ديوار زندانهاي ايران رخ دهد. قتل فجيع خانم زهرا كاظمي بيانگر اين واقعيت است. به همين دليل  با وجود  پايان يافتن اين اعتصاب غذا و  با توجه به تلاش بي وقفه ي رژيم  در خدشه دار كردن  اين حركت ما نگران وضعيت زندانيان اعتصابي و ساير زندانيان سياسي در ايران   مي باشيم. و وظيفه ي خود مي دانيم كه  تا روشن شدن تمامي زواياي فشارهاي وارد شده بر زندانيان و خانواده هاي آنها،  موضوع  را از طريق مراجع بين المللي دنبال كنيم.

 

به اين منظور كميته ي  همبستگي با زندانيان سياسي ايران صد ساعت  تحصن  افشاگرانه و اعتراضي   اعلام ميكند.

اين تحصن از ساعت 12 روز چهارشنبه 28 ژوئيه برابر با 7 مرداد 1383 در ميدان باستيل پاريس آغاز شده و هر روزه تا اطلاع  بعدي ادامه دارد.

 

ما از همه ي سازمانها، گروه ها، انجمن ها و ايرانيان مستقل مي خواهيم كه از اين حركت  حمايت كرده و با شركت در اين تحصن با اعتراضي يكپارچه اين حركت را به عملي مشترك بر عليه رژيم جمهوري اسلامي  در ايران  تبديل كنند.

 

 در همين راستا از مردم آزاده ي فرانسه، احزاب سياسي، انجمن هاي مدافع حقوق بشر و همچنين فروم هاي اجتماعي  دعوت ميكنيم كه از تحصن ايرانيان حمايت كرده  و صداي اعتراض خود را به گوش مقامات مسئول برسانند.

 

خواسته ي اصلي اين تحصن  درخواست اعزام يك هيئت بين المللي  براي ديدار و گفتگو با زندانيان سياسي و به طور خاص اعتصاب غذا كنندگان مي باشد تا همگان توسط يك گزارش روشنگرانه  در جريان وضعيت زندانيان سياسي در ايران قرار بگيرند. همچنين ما درخواست مي كنيم كه  پرونده خانم زهرا كاظمي به  مراجع بين المللي  ارجاع  شده و متهمان اين قتل شناسايي و مجازات شوند.

 

 ما خواسته هاي خود  را به سازمان ملل، صليب سرخ جهاني و وزارت خارجه فرانسه رسما اعلام خواهيم كرد و خواهان  اقدامات عملي از جانب نهادهاي فوق مي باشيم.

 

كميته ي برگزاري صد ساعت همبستگي با زندانيان سياسي-عقيدتي در ايران

دوشنبه 26 ژوئيه 2004 برابر با 5 مرداد سال 1383

 

 

 

لطفا نامه هاي حمايت خود از اين تحصن را به آدرس ايميل زير  بفرستيد:

 

tahasson100@yahoo.fr

 

 

مكان : ميدان باستيل – پاريس، تقاطع بلوار ريچارد لو نوآر

 

زمان  : چهارشنبه 28 ژوئيه برابر با 7 مرداد سال 1383 از ساعت 12 ظهر تا 8 شب

 

اين تحصن  هر روزه تا اطلاع بعدي در همين مكان ادامه دارد.

 

 

Pl de la Bastille – Bd. Richard Lenoir

Métro : Bastille  ligne 1-5-8