در خرداد ماه بيش از 600 كودك خياباني در سطح تهران جمع‌‏آوري شده است 

چهار شنبه 3 تير 1383- 23 ژوئن 2004

مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران، گفت: در خردادماه بيش از 600 كودك خياباني از سطح شهر تهران جمع آوري شده كه حدود 340 نفر از اين كودكان، خارجي و اكثرا" افغاني يا پاكستاني بوده‌‏اند.

دكتر مهنوش معتمدي‌‏آذري، مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار سرويس اجتماعي ايلنا، با اشاره به اينكه 55 درصد از كودكان جمع‌‏آوري شده، خارجي بوده‌‏اند، گفت: از كل تعداد كودكان جمع‌‏آوري شده، 30 نفر دختر و بقيه پسر بوده‌‏اند. 

به گفته وي، همچنين 13 نفر از كودكان خيابان خارجي جمع‌‏آوري شده، دختر بوده‌‏اند.

معتمدي گفت: هم اكنون فقط 28 نفر از كودكان جمع‌‏آوري شده در مركز بهزيستي ياسر هستند و بقيه يا به والدين خود بازگردانده شده‌‏اند يا اينكه به مراكز ديگر بهزيستي رفته‌‏اند.

عضو شوراي شهر تهران، يادآور شد: همچنين كودكان غيرتهراني جمع‌‏آوري شده، نيز به مبدأ بازگردانده شده‌‏اند.

وي با اشاره به اينكه در طول دوره خرداد، مركز ياسر كه براي جمع‌‏آوري كودكان در نظر گرفته شده، چندين بار اشباع شده است، گفت: چون هنوز خروجي بحث ساماندهي كودكان خياباني مشخص نشده، بنابراين اضافه كردن مراكز ديگر براي اين امر، فايده‌‏اي ندارد.

به گفته وي، همچنين برخي از كودكان خياباني خارجي كه در اين طرح جمع‌‏آوري شده‌‏اند، دو بار در اين سيكل قرار گرفته‌‏اند.

معتمدي در خصوص موضوع ساماندهي وضعيت اعتياد در شهر تهران، گفت: اولين جلسه در خصوص اين موضوع امروز برگزار مي‌‏شود و اين موضوع هنوز در بحث نظري است و كارشناسان كميسيون فرهنگي و اجتماعي، روي اين بحث كار مي‌‏كنند.