حمايت از پناهندگان ايراني

 

جمعه 18 ژوئن  - 2004 - 29 خرداد 1383

 

استكهلم - سوئد

 

انجمن پژوهشگران ايران، بدليل حمايت از پناهندگان ايراني در روز بين المللي پناهندگي كه همه ساله از سوي سازمان ملل متحد در چنين روزي اعلام مي گردد، روز جمعه 18 ژوئن 2004 برابر با 29 خرداد 1383 را بعنوان يك حركت نمادين به حمايت از پناهجويان ايراني در سراسر جهان اختصاص داده است.

 

انجمن پژوهشگران ايران از كليه هموطنان خود درخواست مي نمايد كه براي حمايت از فرزندان راستين ايران كه بدليل استبداد و نبود حداقل هاي زندگي از جمهوري اسلامي گريخته و به ديگر كشورهاي جهان پناهنده گشته اند در اين همبستگي ملي و اعتراضي شركت فعال داشته باشند.

 

انجمن پژوهشگران ايران اعتقاد راسخ دارد در صورتيكه اعتراض گسترده اي از سوي تمامي ايرانيان بانجام برسد، اين اعتراض هشداري خواهد بود به حكومت جمهوري اسلامي از سوئي و از سوي ديگر به دولت هائي كه براي منافع اقتصادي خود حمايت از اين حكومت را ادامه مي دهند.

 

مركز اصلي اين اعتراض در شهر استكهلم پايتخت سوئد است و داريوش اقبالي هنرمند بزرگ و مردمي ايران كه هميشه اعتراض هايش به نابرابريهاي اجتماعي ـ سياسي زبانزد بوده است نيز با حضور خود اين حركت اعتراضي را حمايت خواهد نمود. بدون ترديد حضور اهل قلم و انديشه، هنرمندان و برگزيدگان جامعه ما در چنين گردهم آئي هائي نشانگر بيداري، هوشياري و ايستادگي و مقاومت ما ايرانيان به تمامي دولت ها و مردم جهان خواهد بود

 

انجمن پژوهشگران ايران ضمن پيشنهاد تجمع در مقابل پارلمان هاي كشورهاي مختلف كه مراكز اصلي قانونگزاري در آن كشورها مي باشند، در اطلاعيه هاي بعدي خود مراكز تعيين شده با نظر مقامات مسئول را باطلاع همگان خواهد رساند.