درروز جهانی آزادی رسانه های خبری

علیه سانسور،تهدید و سرکوب رسانه ها و روزنامه نگاران ایران اعتراض کنیم!

 

جمهوری اسلامی در سرکوب، ترور، بازداشت و زندانی و شکنجه کردن، ربودن و سر به نیست کردن روزنامه نگاران،هنرمندان و روشنفکران ایرانی در دو دهه و نیم گذشته چنان با قساوت عمل کرده است که رفتارش با اندیشمندان و  منتقدان سیاسی و اجتماعی تنها با جنایتکار ترین رژیم های تاریخ نظیر حکومت هیتلر قابل مقایسه است.

به دستور مستقیم و علنی رهبران این رژیم صدها تن از هنر مندان ،اندیشمندان و روزنامه نگاران در داخل و خارج از کشور ترور و یا اعدام شدند، سرکوب و توقیف مطبوعات و نیز بر قراری سانسور لجام گسیخته بر سینما ،موسیقی  و دیگر رسانه ها وانحصاری کردن رادیو و تلویزیون از همان ماههای نخست حاکمیت جمهوری اسلامی برقرار شد .

خمینی با فتوای "بشکند قلم هایی که بر ضد اسلام می نویسند" در همان ماههای نخست به باندهای ترور حزب الله و نیروهای نظامی فرمان حمله به روشنفکران را صادر کرد و سران رژیم در دو دهه و نیم گذشته حکومت ترور و وحشت خود را به زور سر نیزه پا برجا نگه داشتند.

آنها کوشیدند تا رسانه های خبری را که رکن چهارم دمکراسی نامیده می شوند سرکوب یا به انقیاد خود در آورند و به خیال خود با انحصاری کردن رسانه ها ، مردم را از دسترسی به اطلاعات و آگاهی باز دارند.  توقیف های پی در پی روزنامه ها و برقراری سانسور در عرصه نشر ، سینما ، موسیقی و اینترنت و بازداشت ، ربودن ، تهدید و یا شکنجه و ترور روزنامه نگاران نه تنها در سالهای اخیر کاهش نیافت بلکه بر شدت و حدت آن افزوده شد، اما این جریان بالنده و پویا هرگز دمی از خروش باز نایستاده و علیرغم بند وبست های فراوان در عرصه اطلاع رسانی ،بارقه های آگاهی رسانی و روشنگری تارهای عنکبوتی دستگاه پوسیده سانسور جمهوری اسلامی را در پرتو مبارزات روزنامه نگاران در داخل و خارج را در هم می شکنند.

پیشروان آزادی بیان ایران با گرامی داشت روز جهانی رسانه های خبری ، امیدوار است که در آینده ای بسیار نزدیک این روز را با گرامی داشت خاطره صدها روزنامه نگار و هنرمند ایرانی که در مبارزه برای آزادی وآگاهی بخشی جان باختند، در پرتو رسانه های آزاد، مستقل و تکثر گرا در کشور مان گرامی بداریم.

ما خاطره زیبا( زهرا) کاظمی روزنامه نگار ایرانی که در سال گذشته در زندان مخوف اوین به دست شکنجه گران جمهوری اسلامی جان باخت را نیز گرامی می داریم.

زنده باد آزادی!

 

پیشروان آزادی بیان ایران

چهاردهم اردیبهشت ماه 1383

سوم مه 2004

سایت آزادی بیان :www.freebatebi.com

freeirancom@yahoo.com