تحصن مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

ساعت: 14:30

يك شنبه 6 ارديبهشت 1383-  25 آوريل  2004

هم اکنون جمعیتی بالغ بر 100 نفر در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران ، حضور دارند.

در حال حاضر خانواده های امید عباسقلی نژاد، ایرج جمشیدی، علیرضا جباری، حشمت ا... طبرزدی در جمع متحصنین دیده میشوند.

اعضای جبهه دمکراتیک ایران، جبهه متحد دانشجویی، کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، دانشجویان دانشگاه آزاد علوم سیاسی کرج، و همچنین جمعی از دانشجویان و مردم آزادیخواه ، در مقابل دفتر سازمان ملل دیده میشوند.

فضای امنیتی محل تحصن به طوری است که تعداد محدودی از ماموران لباس شخصی در آنجا حضور دارند.

لازم به ذکر است که رفته، رفته بر تعداد جمعیت افزوده میشود.

از تمامی مردم آزادیخواه میخواهیم که در مقابل دفتر سازمان ملل در خیابان قائم مقام فراهانی حضور پیدا کنند و خانواده های زندانیان سیاسی، دانشجویان و مبارزین آزادیخواه را یاری رسانند.

 

اطلاعيه خبري جبهه متحد دانشجويي

 

امين کرد، عضو فعال جبهه متحد دانشجويي، در پايان تحصن امروز خانواده هاي زندانيان سياسي و آزاديخواهان در برابر دفتر سازمان ملل در تهران توسط نيروهاي انتظامي بازداشت گرديد.

 

اين مراسم که همراه با سرداده شدن شعارهايي از قبيل؛

زنداني سياسي آزاد بايد گردد

رفراندوم رفراندوم اينست شعار مردم

آزادي عدالت اينست خواست ملت

خشونت محکوم است

دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد

از ساعت 14 تا 15 و 30 دقيقه در روبروي ساختمان سازمان ملل در تهران برگزار گرديد در پايان با بارش شديد باران و مداخله نيروهاي انتظامي پايان يافت.

در اين مراسم جمعي از خانواده هاي دانشجويان دربند و زندانيان سياسي از جمله؛ دکتر فرزاد حميدي، ايرج جمشيدي، مهرداد لهراسبي، امير عباس فخرآور، مهرداد حيدر پور، حشمت طبرزدي، عليرضا جباري و... همراه با فعالين جبهه متحد دانشجويي و جبهه دمکراتيک ايران که برگزار کنندگان مراسم نيز بودند حضور داشتند.

گروهي از خانواده هاي زندانيان سياسي ديگر نيز به دليل تقيير ناگهاني دفتر سازمان ملل، در محل جديد اين دفتر در خيابان پاسداران تجمع کرده بودند.

جمعي از دانشجويان و کوشندگان سياسي دربند با ارسال پيامي از درون زندان از اين حرکت مدني در برابر دفتر سازمان ملل در تهران حمايت و قدرداني کردند.