سیامک پورزند در آستانه مرگ است!

خبرنامه گويا - يکشنبه ٣٠ فروردين ١٣٨٣ – ١٨ آوريل ٢٠٠۴

ساعاتی پیش وضعیت روزنامه نگار و شخصیت فرهنگی زندانی سیامک پورزند که مدتهای طولانی است که در ایزوله کامل به سر می برد، در موقعیت خطرناک قرار گرفت. وی که تحت حفاظت نیروی انتظامی به بیمارستان مدرس در سعادت آباد منتقل شده است، ساعاتی است که منتظر فراهم شدن اتاق خالی در سی سی یو بیمارستان است تا تحت مراقبت ویژه قرار بگیرد.

وی در مدت زندان به دلیل عدم مداوای بیماری های مختلف ناشی از کهنسالی دائما به مصرف قرص های مسکن و آرام بخش پرداخته و به همین دلیل تعادل روحی و جسمی اش را از دست داده است. او در حال حاضر کنترل ادرار و مدفوع خود را ندارد و ساعاتی از سکته قلبی اش نیز می گذرد. ماموران انتظامی دو تن از خویشان سیامک پورزند که بالای سرش بودند را از بیمارستان بيرون کرده اند و این احتمال وجود دارد که نیروهای امنیتی که وی را تحت کنترل دارند وی را در لحظات مرگ به خواهرش تحویل دهند تا مسوولیت مرگ وی را به عهده نگیرند.

سیامک پورزند، شخصیت فرهنگی که قریب 75 سال از عمرش می گذرد مدتی طولانی در زندان انفرادی به سر برد و علیرغم اینکه مسوولان قضایی ایران به اتحادیه اروپا تعهد داده بودند که وی را به عنوان اولین نفر از فهرست ده نفر زندانیان سیاسی که باید آزاد شود، آزاد کنند، اما چون این مقامات می دانند که با آزادی وی بسیاری از رفتارهای غیر انسانی که با پورزند شد فاش می شود، لذا تمام تلاش براین قرار گرفت که پورزند زنده آزاد نشود.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی به اتحادیه اروپا تعهد دادند که ده زندانی سیاسی و از جمله سیامک پورزند را به زودی آزاد خواهند کرد، اما با وجود اینکه از فرصت تعهد شده گذشته است، این مقامات دنبال بهانه ای هستند که مطابق رویه گذشته خود آزادی این افراد را ناشی از تصمیمات نظام بدانند، نه فشارهای بین المللی.

براساس آخرین اطلاعاتی که در ساعات پایانی یکشنبه 30 فروردین از بیمارستان مدرس رسیده است، هیچ امیدی به نجات جان سیامک پورزند روزنامه نگار 75 ساله نیست.

در صورت دریافت خبر جدید همگان در جریان وضع جسمی پورزند قرار خواهند گرفت.