گزارش از مراسم سیزده بدر امروز در برابر زندان اوین و پارك ملت

سایت آزادی بیان

www.freebatebi.com

پنجشنبه 13 فروردين 1383- 1  آوريل  2004

 

اولین گزارش رسیده حاکی ست که نیروهای پلیس در تقاطع اوین مانع از ورود اتومبیل ها به این خیابان می شوند اما برخی از مردم با عبور از فرعی ها خود را به حوالی زندان اوین رسانده و گروهی دیگر نیز پیاده به این سمت در حال حرکت هستند.

تعداد زیادی اتومبیل در این منطقه پارک شده است و در حالی که پلیس مانع از به هم پیوستن مردم می شود، خانواده های زندانیان سیاسی و مردم در برابر زندان اوین سیزه های خود را گذارده و مشغول سرود خوانی هسند.

بر اساس گزارش تلفنی که هم اکنون دریافت کردیم

جوانان ، دانشجوان ، خانواده های زندانیان سیاسی و مردم در پارک ملت در حال سرود خواندن هستند ، تعدادی از عناصر حزب الله نیز در اطراف محل دیده می شوند. تعداد بسسار زیاد ی از مردم در محل حضور دارند به گونه ای که کنترل آن ها برای پلیس غیر ممکن است.

همچنین گزارشات ضد و نقیضی از مراسم امروز صبح در برابر زندان اوین می رسد و شنییده میشود برخی برخوردها میان نیروهای پلیس و اطلاعاتی با مردم اجتماع کننده در این محل صورت کرفته است ، در حالی که تعداد زیادی نیروی رسمی پلیسپارک ملت را محاصره کرده اند همچنان مردم به محل برگزاری تجمع سیزده بدر با یاد زندانیان سیاسی می آیند که تصاویری از احمد باطبی ، ناصر زرافشان ، علیرضا جباری و دیگر زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران دربند در دست مردم است وارد می شوند.

تعدادی نیز از جوانانی که در ابتدای ورودی مقابل بازار صفوی اجتماع کرده اند نشانی محل تجمع سیزده بدر و همبستگی با خانواده های زندانیان سیاسی را می کیرند.

گردهمايي "سبز" سيزده بدر با حضور برخي از خانواده هاي زندانيان دانشجويي و سياسي برگزار گرديد

مراسم "سبز" سيزده بدر با حضور برخي از خانواده هاي زندانيان سياسي در کنار ديوار هاي بلند زندان اوين و در ادامه در پارک ملت برگزار گرديد.

گزارش جبهه متحد دانشجويي از مراسم سيزده بدر:

ساعت 11 صبح امروز برخي از خانواده هاي زندانيان سياسي از جمله خانواده هاي دانشجويان دربند و همچنين خانواده هاي فعالين زنداني عضو جبهه دمکراتيک ايران و جبهه متحد دانشجويي؛ دکتر فرزاد حمیدی، امید عباسقلی نژاد ، حشمت الله طبرزدی، مهرداد لهراسبی و دیگر خانواده ها یک به یک به پشت دیوارهای بلند زندان اوین آمدند و سبزه های نوروزی خود را در پای آن قرار دادند و از خداوند بزرگ خواستار آزادی همه ی آنانی شدند که به خاطر بیان عقاید و دیدگاههای خود و کوشش برای به ثمر رساندنش در آنسوی دیوارها بهار دیگری از زندگیشان را آغاز نمودند.

در این میان برخی از مردم عادی نیز سبزه های خود را از درون اتومبیلها و موتور سیکلتها به طرف دیوارهای زندان اوین پرتاب کردند و محل را ترک گفتند .

این حرکت به خاطر آن بود که نیروهای انتظامی و امنیتی از اجتماع مردم در اطراف زندان جلوگیری میکردند .

بدلیل حضور مدنی و آرام خانوادهای زندانیان سیاسی و فعالین مستقل دانشجویی و ترک آرام محل از سوی آنها، هیچ گونه درگیری خاصي در اطراف زندان به وجود نیامد.

برخی از خانواده های زندانیان سیاسی به همراه تنی چند از فعالین جبهه متحد دانشجویی و جبهه دموکراتیک ایران و انجمن تارا و دیگر مبارزان و آزادی خواهان پس از سبزه باران کردن دیوارهای بلند و پرخاطره زندان اوین، ادامه روز سیزده خودشان را در کنار دیگر هموتنان در پارک ملت بدر کرده، دور هم نشستند و سرود ای ایران ای مرز پرگوهر را سر دادند و این دومین حرکت مدنی را در حمايت از آزادي زندانيان سياسي در سال 83 هر چه سبز تر به پایان رساندند .

در درون زندان اوین نیز امروز زندانیان سیاسی جوانتر به دیدار زندانیان سیاسی پیشکسوت رفته و روز سیزده بدر را با خواندن سرود ای ایران در درون سلولها جشن گرفتند .

به امید آزادی همه زندانیان سیاسی