ستاد ياري به كودكان و نوجوانان زلزله زده بم تحت عنوان سيب گزارش خود را از نحوه امداد رساني به مردم اعلام كرده است. در اين گزارش اعلام شده است:

شرق - سه شنبه 28  بهمن 1382-  17  فوريه 2004

آخرين بررسي ها و مشاهده ها و گزارش هاي مسئولان گروه اجرايي و هم ياران «سيب» مستقر در كمپ هاي بم حكايت از آن دارند كه مردم مصيبت ديده ما همچنان در محروميت هاي بهداشتي، سكونتي، غذايي، فرهنگي، اجتماعي و آموزشي به سر مي برند. وضع كودكان و نوجوانان، به رغم ايجاد مدرسه در چادرها و همكاري گروه هاي مردم (به ويژه شوراي هماهنگي تشكل هاي مردمي) براي آموزش، سرگرمي، مراقبت، همراهي ها و همدلي هاي شبانه روزي، به هيچ روي قابل قبول نيست. شرايط بهداشتي شامل توالت، حمام و آب رساني رقت بار است و از غذاي گرم تقريباً خبري نيست.

اما همكاران ما، يعني مربيان و امدادگران و «بچه هاي اعماق»، اعم از دختر و پسر و مرد و زن، بي هيچ دغدغه و ترديد به ياري هاي خود ادامه مي دهند. آنان در آخرين گفت و شنودي كه با حضور دبير ستاد در كمپ ها در دو روز متوالي داشتيم برآنند تا به هر قيمتي است به جز امدادرساني مرحله به مرحله، هدف هاي سيب را براي احداث فضاهاي فرهنگي و فراغتي و آموزش براي كودكان و نوجوانان به انجام برسانند. ما اكنون به دستيابي به حداقل قابل قبولي از هدف ها مطمئن شده ايم. موفقيت بيشتر و موثر در گرو ادامه ياري هاي شما هم وطنان و جهانيان همدل است.

ستاد سيب فعاليت هاي خود را به اين شرح اعلام كرده است: وسائل پزشكي به ارزش ۱۰۹۰ دلار تحويل مسئول اجرايي سيب در كمپ هاي مستقر در بم و به گونه اي مورد قبول، عادلانه و مطمئن توزيع شد.همچنين در حدود ۲۰ ميليون ريال كمك نقدي در بم از سوي خيران انگليسي در اختيار شوراي هماهنگي (سيب) قرار گرفته است.كلاس هاي ورزشي (با تخليه و آماده سازي ساختمان هاي غيرقابل استفاده قبلي) آماده شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است. لباس و كفش ورزشي نيز تهيه و توزيع شده است.اقدامات اوليه براي ايجاد چند كمپ شادي، به جز كمپ هاي شادي كه تاكنون احداث شده است و سيب و شوراي هماهنگي در آن فعال اند و توزيع بيشتر وسائل بازي، در آنها صورت گرفته است.

 

همچنين از اولين روزهاي برپايي كمپ بروات تاكنون ثبت نام ۳۵۴ كودك براي كلاس  هاي در چادر صورت گرفته است و اين فعاليت ها ادامه دارد.

تا تاريخ ۵ بهمن نيز حدود ۷ تريلي غذا و پوشاك و لوازم منزل، اسباب بازي، لوازم ورزشي، دارو، شوينده و... كه جمعاً در حدود ۸۰ تن بود به كرمان حمل و توسط ۲۱ كاميون به بم منتقل و توزيع شده است.سيب همچنين با سازمان هاي بين المللي از جمله سامارتين پرس (بين المللي)، امداد اسلامي (بين المللي)، آلاباما ديزستر ريليف (آمريكايي)، پزشكان بدون مرز (بين المللي)، بيمارستان اوكراين (اوكرايني)، سازمان مرسي (مالزيايي)، او _ ام (اپريشن مرسي) (بين المللي)، سازمان توزيع غذاي جهاني (بين المللي)، جي اي ان (ژاپني)، اينترنشنال ريليف (بين المللي)، سيود چيلدرن (بين المللي)، مرسي كورپز (بين المللي)، يونيسف (بين المللي)، يو. ان (بين المللي) و چند گروه بشردوستانه كره اي، انگليسي و آمريكايي و لهستاني همكاري داشته است.احداث يك كتابخانه ۱۵۰۰ جلدي، اجراي برنامه هاي شعرخواني و نمايش و بازي، مقدمات انتقال مالكيت يك قطعه زمين ۲۵۰۰ متري در محل مناسب توسط يك خير از ديگر فعاليت هاي انجام شده اين گروه است.ستاد سيب اعلام كرده است افراد خير مي توانند براي اطمينان بيشتر از محل بازديد كرده و فعاليت هاي انجام شده را مورد نقد و بررسي دهند.